Wednesday, November 18, 2009

Hujan

Setiap hari hujan
baju terkumpul x kering
sejuk sentiasa

paling seronok tido siang
tp masa berlalu dgn pantas
kadang dpt tido kadang x
macam2 hal kena buat

musim hujan
niaga sedikit terjejas di waktu pagi
dan sekiranya hujan di waktu petang
terjejas juga jualan petang dan malam
inilah lumrah kami sebagai penjaja

musim hujan juga
membuatkan aku x boleh mandikan anak2
takut mati kesejukan
3 sudah mati (mungkin kerana dos vitamin yg aku bg terlebih, kejamnya aku)
tinggal 3
seekor telah menghilangkan diri semalam
kemana la dia dimusim hujan ini
tinggal la 2 yg aktif ala2 manja itu

bulan ni aku terlalu boros
baru seminggu bulan november
gaji aku dah habis 3/4
agak terkejut kemana wang aku pergi
difikir2
seronok makan itu ini
belanja utk memuaskan hati
bila hujan, perut lapar dan makan sedap2

No comments: