Friday, November 27, 2009

Raya Haji

Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua umat ISLAM...

Raya tahun ni
aku x berapa sedar kedatangannya
Hari Rabu aritu aku agak kepelikkan
kenapa pagi2 ramai customer yg dtg makan di kedai aku
semasa ke pasar ada seorg abg tu ucap selamat hari raya pd Harun
dan aku memandang dgn muka yg berkerut
raya minggu depan dh wish awal2
balik ke kedai dan aku bertanya kak lina
napa ramai org arini ek, x keje ke
kak lina jawab nak rayakan
dgn confident aku menjawab... 'raya kan minggu depan'
kak lina cakap hari jumaat la
aku terus pandang kalendar di kedai
ya Allah... alpanya aku

Raya Haji kali ni mama, baba, nani sekeluarga berada di batu pahat
Iwan pula memang dah bekerja bersama abg sham
Apit pula dah berpindah kerja di segamat tp pulang ke KL dirumahnya
Along x larat nak balik ke KL kata mama
makanya, aku dan kak lina saja yg tinggal
kami raya berdua kerana kedai akan dibuka esok, insyaAllah
malam raya kami menonton twilight saga...
agak touching ceritanya...

Hari ini...
aku mengambil kesempatan utk bangun lambat
perlu ke kedai memberi anak2 makan
perlu juga ke kubur arwah mak dan abah
kemudian ke rumah mak long mengambil perfume yg diorder dr dubai yg dibeli oleh cik putih disana
hari ini adalah hari utk aku bermalas2an

Sedikit sakit2 badan sejak membuat bangkit tubi setiap pagi bermula selasa hari tu
abdomen terasa keras sakit2
mahu menyegarkan semula badan seperti zaman muda2 dulu
10-20 kali bangkit tubi membuatkan aku lembik... huhu
perut perlu dijaga supaya sentiasa ramping.
sedikit berisi beberapa bulan sebelum ini membuatkan perut telah berkembang dgn berjayanya
dan tgh berusaha merampingkannya semula
moga misi kali ini berjaya amin

No comments: