Monday, March 29, 2010

Demam Panas

Jumaat petang ke Jusco bersama kak lina
mencari hadiah birthday Alya
sepasang t-shirt dan jeans telah dipilih
sedang jalan2 aku rasa lemah
'im rasa macam nak demam la' statement ku pd kak lina
teruskan juga berjalan
mencari paperbeg pula
malas la nak balut2,leceh
sudah pilih dan bayar
berlalu ke creperie... btl ke ejaan?
beli air dan percuma creperie itu
ke kedai roti pula
dan terus ke supermarket mencari shampoo bawang
akhirnya berjumpa
mahu mencuba utk atasi keguguran rambut ini
keluar saja dari jusco hujan sudah tiba
alamak... kang makin lebat plak
berlari la juga ke kereta
ntah napa xterpk skrg selalu hujan
pegi parking plak kt tmpt xde bumbung
basah sedikit
balik rumah sudah rasa demam
makan ubat demam kak lina
lega sikit

tgk tv...
pastu naik tido
kul 2 pagi terjaga panas sangat
kul 3 kejutkan kak lina nak air
kak lina amikkan, aku minum dan makan ubat lagi
kak lina bangun lagi ntah pukul bape
basahkan towel dan letak didahi
kejap je, kering sudah towel tu
sungguh panas sampai kepala rasa nak pecah

kul 6.30 pagi bangun meniaga
kesan ubat ada lg, so rasa mcm dah sihat
kul 8 kat kedai dah x larat
kak lina dah byk kali tanya larat ke masa pagi tu
aku konpiden jawab larat
akhirnya kak lina buat soma kerja
aku memasak juga, menggagahkan diri
didalam hati berdoa 'ya Allah, setakat kemampuan aku sahajalah untuk berniaga ini'
dan dengan izinnya, genap 12 aku masak, dan dalam 10 set roti bakar
order habis
cuma kak lina amat busy dengan airnya
sungguh aku x larat masa tu
tertido juga di meja
customer panggil banyak kali utk kira aku x sedar

kak nor datang ke kedai
lalu sebelah aku dan terus menoleh
'kau demam ke?'
aah... napa?
rasa panas katanya
mak ai.. panasnya badan aku sampai org lalu je leh rasa

balik niaga tido n makan ubat lagi
x lalu makan apapun, tp makan ubat je
perut pedih gila
kul 3 panggil kak lina lagi minta towel basah
kejap gak dah kering
kak lina keluar teman mama pegi kedai akuarium
aku hanya angguk dan tido
dia balik aku hanya terbuka mata dan x sedar pape

malam...
ke klinik jua
5 jenis ubat
uik... banyak plak
ni first time aku demam sampai sakit2 sendi
lemah2 otot

ahad meniaga juga
kurang sedikit demam itu
tp masih lemah2
sayang kalau x meniaga
badan dah stabil sikit
balik niaga awal juga sebab aku dah x larat
fuh! dasat demam kali ni

balik umah makan ubat dan tido
kul 5 camtu keluar gi umah nor
sambut birthday alya
happening
balong n family, balang n family
riuh la bila berkumpul
bangah n nizal xde
kul 9 lebih baru balik
tolong pasang 'My Very Own Kitchen' yg nor beli kat US
excited benar alya
suka main masak2 rupanya

balik rumah
makan roti sekeping
makan ubat lagi
dan tido

pagi ni
alhamdulillah rasa segar sedikit
tp masih sakit2 pinggang
sakit2 sendi

ada agenda lain tp kena tunggu sembuh btl2
banyak pergerakan diperlukan
moga cepat sembuh
amin

2 comments:

Wife to Firdaus Ghazali said...

sian kat ko isma...byk2 kan la rehat ye...ko meniaga...kalo x sihat sepenuhnya,mcmana nak kerja keras utk biz ko...anyway...aku doakan smoga ko cpt sembuh

IsMa said...

thanks azie... ni td kena hujan dah mula rasa nak demam balik, terus makan ubat la. hope sihat la... amin