Thursday, December 30, 2010

Hujan = Sejuk

by Ismawati Abu Bakar on Wednesday, December 29, 2010 at 12:11pm

Malam tadi
Hujan agak lebat
Membuatkan aku menunggu lebih kurang sejam sebelum berangkat pulang
Di office terasa agak sejuk
X sedar pula hujan ketika itu
Sehingga kak lina maklumkan hujan diluar baru aku sedar

Menunggu sejam duduk bersama Kak Ina
Kak Lina berdiri jauh2
gaduhkan, mana nak duk dekat2
Borak perkara2 biasa je
Sambil borak boleh menaip notes
Sangat x normal aku ini!

Hujan yg x reda membuatkan aku tekad untuk pulang juga
Bape lama plak nak menunggu lagi
Berjalan ke motor saja aku sudah basah separuh
Sejuk!
Dan terus memakai baju hujan
Kenapa pakai kalau dah basah?
Akupun pelik kenapa aku pakai
Sekurang2nya x lencun kot

Aku bawa perlahan je
Sampai ke susur keluar jalan duta
Kereta berderet2
Aih! Jam kronik ke ni?
Fikir aku
Skali lalu tgk banjirnya Ya Allah
Xde motor berani lalu
Semua masuk ke simpang laluan motor
Aku kalau ikut situ gak nak ikut jalan manapun aku xtau
So aku redah je la
Beringat pada pesan Balang abangku
Guna gear 1 je terus jalan
Jangan berhenti sebab air leh masuk enjin
Tp ni pesan dia untuk bawa kereta
Aku gunakan kaedah sama untuk motor
Alhamdulillah berjaya
Siap ada sebiji kereta tenggelam siap dalam banjir tu

Sepanjang jalan aku agak menggigil
Kalah musim salji di Korea dulu sejuknya
Bahagian kaki dan tangan je la yg sejuk
Badan aku biasa la warm sentiasa
Akupun xtau bila agaknya badan aku sejuk
X pernah lagi rasanya
Jd mayat nanti sejuk la kan

Sampai rumah agak lewat
Aku bawa perlahan je
Perlahan x perlahan sgt la
Ada masa cecah gak 80km/j
Ada masa 60km/j je
Ada masa 40-50km/j pasal kereta banyak block jalan

Sampai rumah aku terus bg Ruby makan dulu
Siap terus naik atas salin baju
Kaki aku xleh biar sejuk sangat
Aku ada masalah dengan kaki dr kecik dulu
Kalau sejuk mesti sakit

No comments: