Monday, February 3, 2014

Instinct

Khamis lepas
X pernah tertinggal tag utk keluar msk opis kt surau
Boleh plak tertinggal haritu
Masuk blk surau n amik
Dlm hati 'nak bertembung ke apa ni'
Dan benar..
Aku mahu menaiki tangga
Suraya nak turun tangga
But still...
Kami seperti x mengenali sesama sendiri

Hari ini
Public Holiday
Suraya memang x kerja on PH biasanya
Tapi dari pagi hati kuat mengatakan dia kerja
Dengar org br smpai opis and berborak
Instinct kuat kata tu Suraya
Tapi hati tetap menidakkan
3-4 kali menidakkan
Akhirnya menoleh gak tgk
Aik... Dia keje ?
This is instinct
Kenapa mesti ada instinct macam ni dengan Suraya?
Yema cakap fated
Ntah la...
Org lain aku xde rs instinct kehadiran

Aku boleh je rasa dia kt mana
Mata x payah mencari susah2 kalau tgh townhall
Automatik je boleh jumpa dia kat mana dalam celahan ratusan orang tu
Masa firedrill pun boleh gak nampak dalam ribuan orang

Tapi...
Kami tetap seperti tak kenal satu sama lain
Aku ego mungkin?
Entah la...
Aku ada harga diri juga
Tak perlu la sampai orang cakap terhegeh2

Cuma aku x suka keadaan sekarang
Satu team melayu pulaukan aku
Tanpa aku tahu apa salah aku
Bermula dengan Suraya yang dihasut
Penghasut pun memainkan peranan x bercakap dgn aku
Mamat yg rapat dgn wc aku
Minah yg kamcing dgn mamat tu
Member yg blur2 alam pun sama
Aishah yg close dgn aku pun terpengaruh

At the end
Aku seorang diri
Allah maha adil
Allah maha mengetahui
InsyaAllah
Dengan izin Allah
Segala cerita akan terbongkar juga nanti
Allah menguji hamba-Nya setakat yg mampu ditanggung oleh hamba-Nya

Semoga terjalin kembali persahabatan aku dan Suraya
Semoga terjalin kembali ukhwah aku dgn team melayu
Aminn

No comments: