Friday, May 30, 2014

Menjadi seorang Adik

Bersyukur sebab aku anak bongsu
Walaupun dah berusia 31 tahun
Dan mampu dalam segala segi
Kalau keluar makan tu biasa mesti kakak n abg2 bayar
Sangat jarang aku sendiri bayarkan utk diri sendiri n bayar utk mereka

Mungkin pd tanggapan mereka aku masih adik yang kecik
Kecik la sangatkan
Dah tua bangka
Atau mungkin sbb aku x kawin lg
Tanggungjawab dorang utk menjaga aku

Contoh handbeg
Ada je handbag yg elok
Ntah napa pakai handbag yg dah nak runtuh
Bila kakak aku tgk
Dia ajak shopping n terus tanya nak tak sling bag ni?
Aku memang suka sling bag aje...
So dapat la free

Contoh lg bila keluar dgn abg aku td
Beli barang dapur rumah dia
Aku beli la hot chocolate, yoghurt dgn oat dabel chocolate biskut peberet
Stock utk bawa pegi opis
Time nak bayar dah siap2 asing nak bayar sendiri
Berkali2 abg aku ckp biar dia byr
Akhirnya mengalah la jugak
Haha

Keluar dgn abg lain plak
'Pilih la baju mana nak'
Aik?
Waaa... Syokkkknya jd adik

Dgn kak lina pula
Buat la cite sedih duit tggal rm50 ke smpai hujung bln
Ada la dia bg duit banje skali tu
Haha...
Tp sbb rs dosa x buat dah perangai tu...
Bkn xde duit. Saja xnk usik gaji yg dh asing

Kisahnya disini adalah
Saya sgt bahagia menjadi adik
:)

No comments: