Sunday, June 29, 2014

Do Not Disturb

Its funny when...
Status is 'Available'
By the time aku webex
'Assalamualaikum'
'Sorry disturb/interrupt'
Status terus tukar ke 'Do Not Disturb'
Hahaha
Aku teruskan gak niat suci dihati
'Selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa'
Memang itu je niat aku webex
Xde mende lain
Kalau boleh xnak la gaduh2 bulan puasa ni
Lagipun dah setahun kan
Kenapa nak ego lagi?
Kenapa nak marah lagi?
Sedangkan aku ni langsung xtau apa salah aku

Xkan dengar dari satu pihak je dah melenting?
Allah...
Professional la pls

Aku cuba bersabar semampu yang mungkin
Merintih juga hati ni pd Allah
Dugaan apa yg diberi
Orang yang aku suka dan sayang dan aku anggap kakak dan kawan membenci tanpa aku tahu punca

Orang teraniaya doanya dimakbulkan Allah
Itu aku selalu dengar dan baca
Tapi kadang timbul juga dihati
Kenapa doa aku tak ditunaikan?
Masih perlu bersabar dgn dugaan fitnah yang dilemparkan
Allah ada perancangan yang terbaik
Aku cuba redha
Tapi sebagai manusia biasa
Kadang dihati terdetik juga nak mengalah
Mengalah erti kata tidak perlu lagi memohon doa pada Allah
Astargfirullah

Selama mana aku mampu bertahan?
Dari seorang ke seorang memulaukan aku dipejabat
Memang dihati mahu mencari kerja lain
Tapi bak kata abg aku 
'Selagi kerja kau tak memerlukan bantuan diorg, ko teruskan je keje'
Kata kakak aku pula
'Awak sama mcm akak. Soma pun kena sorg2... Kerja je la nak buat mcm mana kan'
Kak Lina pula menasihat
'Bukan senang nak dpt kerja yg mcm im buat sekrang n dgn gaji tu, sabar je atau mnta tukar department lain'

Semoga Allah menambah keimanan dihati
Dan memberi ketabahan yang tak terbendung
Aku akan cuba bersabar semampu mungkin
InsyaAllah

No comments: