Sunday, June 29, 2014

Kancilku

Aircond kancil dah repair
Sejuk!
Berbaloi dgn harganya yg hampir rm700
Budget seribu
Oleh kerana ada extra telah membelanja kakak aku dinner
Oh mahal btl sakura ke mende nama kedai kt festival city itu
Mahal dan x sedap
I dont mind mahal dan sedap
Sangat x worth it
Aku hanya makan 2-3 sudu nasi goreng indonesianya
Kakak aku pulak x abis yee mee mende ntah sbb ada semut
Mee kari dia je rm24+ ditapau blk
Lupa nk tnya sedap ke x sbb hrga je dah sekian mahalnya

Kisah kancil pula
Aku sayang sgt pd kancil itu
Walaupun ramai benar bising suruh beli kereta baru
Kancil tu x pernah meragam pun
Rosak2 tu biasa la dah tua
Tayar memang 2-3 tahun sekali aku ganti
Ekon sepanjang pakai baru sekali dua je repair smpai ratusan abisnya
Absober biasa la kena ganti bila dah seperti naik buaian rasanya bila driving
Kerosakan lain mcm tiroid end ke mende tu normal la 
Kalau pakai langsung x repair semua org pakai kereta yg sama sepanjang hayat

Furthermore
Aku dah abis bayar hutang kancil
Takkan nak tambah hutang lain?
Dari abis duit rasanya baik pergi melancong
Haha

Btw, memang ada niat nak beli kereta baru
Duit booking pun dh bayar tahun lepas
Tapi tu la
Tak terbuka lagi hati nak beli
Masa bayar booking tu tangan baru lps buka simen
Sesuka je bayar tanpa fikir nak beli sungguh2

Kancil banyak jasa
Aku xnak jual kalau boleh
Planning nak bagi Afiqah je pakai nanti kalau aku beli kereta baru
Kita tgk mcm mana nanti
Kita merancang
Allah yg menentukan

No comments: