Sunday, August 17, 2014

Sekapal

Status di fb '9 years... Al-Fatihah utk mak'
Catatan blog n note di fb berkisarkan tragedi 17 August 2005
Selesai solat Zuhur
Mohd Nor Irwan Bin Zamin call
Rakan yg akan sama2 ke Eropah nanti
'Ismawati'
'Ye saya Mohd Nor Irwan'
'Kau sedih ke im? Jgn la sedih. Nasib kita sama' 
Aku hanya ketawa... Sebab mata aku masih pedih n panas
'Kita sekapal kan Wan'
'Anniversary Arwah mak ko ye'
'Aah'
Sungguh teresak2 masa menaip kisah yg meruntun jiwa itu
Dan tersentuh ada juga rakan yg memahami dan call bagi menceriakan hati

Kami kerap berhubung skrg
Perlu rangka perjalanan yg sempurna
Supaya kelak disana tidak membuang masa untuk mencari hostel/lokasi dan sebagainya
Aku terlalu bergantung pd Iwan
Kalau dia xde, aku sah2 hanya akan duduk dlm hotel dan keluar mencari makan saja
Syukur masih mempunyai teman yg setia
Walaupun berlainan jantina

Aku budak baik katanya
Sebab bila dgn aku dia perlu menjaga pertuturan dan tingkah laku
Mungkin sikap semulajadi aku?
Tak suka tutur kata lucah/kasar/kurang sedap didengar
Cuba menjaga hati org sebaik mungkin walaupun hati sendiri terluka
Orang buat apa pun 'its ok xpe' jawapan biasa
Tapi dihati pedih tak terkata
Allah lebih memahami
Bagi aku
Aku tetap jahat
Hati tetap tidak sesuci hati orang beriman
Semoga Allah membersihkan hatiku sentiasa
Aminn

No comments: