Monday, September 29, 2014

RM500

Weird
Tak pernah sms call or whatsapp
Suddenly around 7.09am macam tu whatsapp
Aku kalau org x penah contact tetiba contact memang rasa pelik la
At first kata mimpi jumpa kawan2 school/kawan2 lama
Aku layan kan je memula
Pastu kata nak minta tolong
Dalam kepala aku dah tau apa dia nak
Dan betul
Nak pinjam rm500
Apa kes tak pernah contact tetiba nak pinjam duit?
Last jumpa masa sekolah kalau tak silap
Terdesak katanya

Honestly, aku memang xkan bg pinjam duit kt orang. 
Itu la jawapan aku
'Ala isma, boleh la ye'
Hello!! Nak pujuk2 salah orang la
Aku memang tak akan bg pinjam
Kalau adik beradik yes aku boleh tolong
Ko tu orang luar kot
Kawan kat sekolah dulu pun xdela rapat mana
Nama penuh ko pun aku xtau
Siap kata bayar balik
Tau jd darah daging bagai
Semua yg meminjam mcm tu
Time nak bayar liat

Agak musykil
Janji bayar balik October
Dia minta pinjam ni masa aku weekend dekat Majestic Hotel
Dah la dia x friend dekat facebook
Langsung tak ingat wujudnya dia
Pasal tak rapatkan
Sekali contact pepagi buta nak pinjam duit
Kalau dah konpem boleh bayar balik on October
Cuba manage duit yg ada tu
So that tak payah pinjam2 dah
Utk anak2 katanya
Aku ni walaupun xde anak
Aku ada kucing
Operation kucing dah sekian duit abis
Kandang kucing dah sekian duit abis
Makanan kesihatan kucing lg
Bukan nak berkira berhabis utk duit
Tapi kita bekerja dan bergaji
Allah bg rezeki cukup utk hamba-Nya
Pandai2 la uruskan

Bulan August n September aku memang habis duit banyak utk kucing2
Sebab aku nak pergi Europe bercuti
So aku nak anak2 aku selesa dan terjaga kesihatan sepanjang aku tak ada kat rumah
Nanti nak bagi upah dekat anak buah tolong jaga Adelle
Yang kt rumah mama xpe, mama sentiasa uruskan dorang
So duit yg ada tu pandai2 la aku uruskan

Belajar kawal perbelanjaan
Aku pun bukan gaji besar
Tapi pasal aku setia pakai kancil
Aku dapat la berjimat
Rumah pun sewa dgn dbkl bayar murah
Cuba cari gaya hidup yang sederhana
Tak perlu bermewah
InsyaAllah
Cukup rezeki yg ada
Dan harus sentiasa bersyukur

Alhamdulillah dengan rezeki yg Allah bg




No comments: