Saturday, February 28, 2015

Annual Leave

Aku entitle for 15 days annual leave per year
Last year aku maximize the leave pegi Europe which ada balance yang bring forward 2 days for this year
18 day tinggalkan Malaysia
Including one day of public holiday
Gagah kau bertahan tak amik annual leave langsung dari January sampai October
And without any medical leave
Alhamdulillah

The balance of 2 days akan spend to Kelantan and Terangganu this coming March
And 1 day of replacement leave
Might be 3 or 4 days dekat pantai timur
Sekadar memenuhi hajat kakak aku nak bercuti ke Kelantan
Weird untuk aku travel Malaysia since semua state aku dah terokai 2-3 kali termasuk Sabah dan Sarawak
Demi kakak, x apalah gadaikan annual leave

Plan asal balance 2 days tu nak cuti ke Turkey on April for Tulips hunting
Top up another 10 days for current year punya annual leave
Dah too early kata orang dan langsung xde kawan
Belasah la pegi bulan August yang panas itu nanti
Pun pergi tanpa kawan...

Tahun depan kalau ada rezeki ke Japan
Masalah sekarang ialah
Cuti tahunan tak cukup
Tahun depan start 17 days sebab dah 3 tahun bekerja
Macam tak sangka boleh bertahan kerja sampai sekarang
Dah la dengan staff kat situ 2-3 orang macam langsuir
Hakhak
Astarghfirullah alazim



No comments: