Wednesday, April 22, 2015

The Vet

Tadi bawa kucing ke klinik
Xde apa boleh dibuat sebab dah kronik
Hanya boleh cuci luka 
'Kak, saya x promise ye'
Banyak kali dia cakap mcm tu sebab tengok kaki dah terkeluar nampak tulang
Lepas cuci ponggong nampak tulang ponggong plak terkeluar
Aku agak menggigil tadi sebab risau
Ya Allah
Bantulah hamba-Mu ini

Banyak luka dan lubang2
Makan pun kena paksa dah kucing tu
Aku risau yang amat
Kena cuci luka tu payah sikit
Aku puas fikir macam mana nak memudahkan kerja
Sebab cuci kena 2 orang
Satu pegang satu cuci
Aku plak tinggal sorang2 
So aku fikir beli pampers aje
Sambil dia baring boleh cuci 
Bulu dia xkan basah sebab cuci tu air terus jatuh kat pampers

Kejap lagi nak pegi beli keperluan penting
Dah lama tak rescue kucing kronik
Sampai menggigil n berdebar la aku

Lepas balik dari klinik tadi
Dia rest je tu
2x kena cucuk
Satu antibiotik
Satu ubat tahan sakit
Rm200+ jugak kena tadi
Rezeki kucing la tu

Ya Allah
Permudahkanlah urusan hamba-Mu ini
Aminn ya Allah

No comments: