Monday, June 1, 2015

Adelle

2013-2015
Hampir dua tahun
Dari sebesar telapak tangan
Dah membesar bagaikan juara
Dari kurus melidi
Dah menjadi sebesar peha 😅

Sabtu Ahad kalau kita tak duduk rumah
Rajuknya bukan kepalang
Merata dibuang hajatnya

Adelle paling takut guruh dan petir
Terus lari menyorok bawah katil atau menyelinap disisi kita

Kalau keluar dan akan balik malam
Siap2 la pasang lampu rumah
Kalau lupa pasang
Dari jauh dah boleh dengar suara Adelle menjerit2
Buka pintu je terus meluru kat kaki ketakutan

Sejak bela Adelle
Alhamdulillah rezeki Allah kurniakan tak putus2
Syukur dengan nikmat yang Allah bagi

Adelle la tempat mengadu bila bersedih
Adelle la tempat mengadu bila gembira
Walaupun hobi Adelle mengigit sampai luka dan berdarah sesekali
Bila aku bersedih
Dia memahami dan membiarkan aku memeluk dia sambil menangis
Bila gembira dia la aku peluk2 siap cium2

Hari2 aku akan pastikan mendukung dan memeluk Adelle
Cium dahi dia kalau dia mood baik
Kalau mood dia x baik jangan la nak usik
X pasal2 berdarah berselirat luka2 kita nanti

Aku paling takut hilang Adelle
Semoga Allah memberikan Adelle kesihatan yang sempurna
Sentiasa aktif dan sihat
Aminn


No comments: