Sunday, June 14, 2015

Afiqah

Arini dah 6 hari Afiqah demam
Semalam bw hkl cek darah
Doc bg ubat tahan sakit je?
Pelik...
Arini aku dgn balang bergegas bawa ke hkl lg
Dia dh mula terhoyong hayang x berapa nak sedar
Hantar bahagian kecemasan
Terus refer blk 18
Cek suhu 40.2 
Gilo panas
Kena daftar dan tunggu dipanggil
Sejam jugak menunggu rasanya
Doctor check details
Tanya macam2
Kena drip, test air kencing dan amik darah
Sekarang tgh drip air
Tunggu keputusan darah 3-4 jam
Bermakna 6-7 pagi

Dia dah kena cucuk masuk jarum drip baru tau sakit macam mana
Selama ni suruh minum air xnak
Degil ya rabbi
Macam mana la dia boleh minum hanya segelas air dalam masa satu hari?
Aku dah penat nasihat suruh minum 2 liter
Tapi umpama mencurahkan air ke daun keladi
Ni alang2 kena buat mcm2 test
Aku terus takutkan
'Kakak nak operate buah pinggang mcm abah?'
Menggeleng laju dia
'Ha tau pun. Minum air 2 liter sehari lepas ni. Cuba dgn 500ml, lps tu meningkat hari ke hari'

Aku risau jugak 
Panas sangat kepala dia
Semoga xde apa2 yg x baik
Semoga cepat sembuh
Aminn

No comments: