Sunday, August 9, 2015

Cardigen

Ada kegunaan aku beli cardigan khas untuk travel turkey
Thanks to Kak Lina sebab suggest
Punca beli sebab nak pakai baju lengan pendek tapi cuaca panas
Dan nak memudahkan kalau masuk masjid
Boleh cover aurat

Sekarang aku dekat Airport Qatar
Macam biasa masalah tido bila travel
Memang x boleh tido
Macam2 gelagat manusia aku nampak
One couple ni buat aku rasa kagum
Perempuan tido atas lelaki

At first aku x realize lagi yang perempuan ni kesejukan
Sampai dia terpaksa kejutkan laki tu untuk tolong panaskan badan dia
Dia pakai baju xde lengan
Tengok dia menggigil aku terdetik untuk bertanya
'Is it too cold?'
Dia jawab ya
Dan aku terus hulurkan cardigan
'Wear this... I only have this to offer'
Dia terus ambil sarung sambil tanya
'At what time u will going?'
No worry.. Its still a long way to go jawab aku

Atas dasar kemanusian
Akupun sejuk sebenarnya
Tapi akukan baju lengan panjang

Berbuat baiklah kamu sesama kamu
Nescaya Allah akan membalas sesuatu yang tidak kamu duga
Ini yang aku pegang
Dan ini yang dididik sedari kecil
Semoga nilai murni ini kekal selamanya
Aminn

No comments: