Sunday, August 30, 2015

'Anak'

Ke selayang mall semalam dengan kak lina
Oh my...
Dah lama gila x keluar berdua
Macam zaman single mingle kak lina dulu
I mean dah lama x keluar berdua memalam
Jalan sesuka hati
Dapat keluar samapun sebab Fendi pegi Pangkor
Kalau x memang jangan harap
Rindu giler moment2 macam ni

Ok back to the subject
Masa tengok makanan Ruby dah nak habis
Janji dengan Ruby nanti belikan new food untuk dia
Masa nak keluar dari pintu
Ruby dah tunjuk muka dia
Remind la tu 'ibu jangan lupa janji ye'
So terus cakap dengan kak lina tlg remind
Ruby dah tuntut janji tu

Di kedai haiwan
'Ye nak cari apa. Makanan ke atau apa2 yang lain?'
'Nak cari makanan anak' jawab aku
Aku sebenar dah terbiasa jawab macam tu
Time tu plak tengah leka tengok Iams feveret Ruby
Tengok budak tu macam terkejut
Aku terus cakap 'anak tu maksud kucing saya'
Terus budak tu tersenyum n gelak kecil
Dia ingat aku betul2 cari makanan anak tp kat kedai haiwan
Sakan la aku dan kak lina gelak
Adoooiiii

Duk cari chicken pasal Ruby x makan ikan
I mean dia x heran pun ikan
Letak la memang dia x pandang
Tapi kalau ayam
Dari jauh dah x sabar2
'Yang ni ikan' cakap budak tu
'Dia x suka ikan. Dia makan ayam je' jawab aku
Lagi sekali dia pelik
Kucing apa x suka ikan?
Akupun pelik dengan Ruby

Pastu kak lina nampak yg dia maksudkan ikan tu ialah tuna
'Oo tuna ke. Tuna dia makan. Sama macam ibu dia' cakap aku
Pastu aku explain 
'Ibu dia tu saya ye'
Aku kan x makan ikan
Tapi tuna aku suka

Time nak bayar ternampak brand Evo
Terus amik untuk Adelle
Tu feveret Adelle
Tapi memang aku suka tukar brand untuk Adelle
Dia tu banyak songeh
Nak kena ada treats bagai
Deva sungguh

No comments: