Saturday, October 10, 2015

Tanggapan

Orang selalu anggap aku banyak duit
Mungkin dari gaya aku
Mungkin dari segi perbelanjaan aku
Mungkin sebab aku bercuti kenegara2 mahal

Ye aku pakai kasut harga 2-4 ratus
Tapi setahun atau dua tahun sekali baru beli
Ye jam aku mencecah ribuan ringgit
Tapi itu reward untuk diri sendiri lepas penat bekerja tanpa cuti
Pakaian aku sangat simple
Mungkin orang selalu melihat hard rock tshirt yang aku pakai
Tapi itu je kenangan negara2 yang aku sempat singgah
Dan juga itu juga hasil kiriman dari teman2

Aku bukan banyak sangat duit
Aku memaksa diri untuk jimat berbelanja
Untuk bercuti melihat alam ciptaan Allah
Aku tidak beli kereta baru
Masih memakai kancil buatan tahun 2002...
Aku tidak mempunyai rumah
Hanya mampu menyewa dengan dbkl 
Dengan sewa rm124 sebulan
Perbelanjaan isi rumah yang sangat minima

Jika aku membeli kereta
Sudah tentu aku tidak mampu bercuti
Jika aku membeli rumah
Sudah tentu aku tidak mempunyai wang untuk berbelanja
Itu semua pengorbanan
Bukan senang untuk mengawal kehendak diri
Siapa yang taknak berkereta baru?
Siapa yang taknak ada rumah sendiri?
Cuma aku tak mampu untuk membeli
Demi memenuhi kehendak hati melihat dunia ciptaan Ilahi


No comments: