Friday, December 25, 2015

Baba

23 December 2015
Kak lina msg bgtau baba pengsan
Aku call bila kak lina kat hospital dah
Dalam 11 lbh mcm tu aku ke hospital
Dah x senang hati
Aku agak baik dengan baba
Boleh bergurau senda
Terasa dihati bila dia sakit

24 December 2015
Aku kerja on public holiday
Baru habis lunch
Kak Lina call bgtau doktor cakap dah xde harapan
Doktor suruh panggil soma anak2 balik
Aku terus siapkan soma keje yang assign atas nama aku
Aku puas bertahan jangan menangis teresak2
Selesai kerja terus solat zuhur
Terus ke HKL

Semua sepakat bawa baba balik rumah dan lepaskan dirumah
Buka je bantuan pernafasan
Baba dah disahkan tiada
Rezeki baba di malam Jumaat

Tahlil mula2 pak long selepas maghrib
Selepas isya' orang2 masjid
Dalam 11 lebih Ustaz Don datang tahlil lagi
Betapa Allah memuliakan hamba-Nya yang bertaqwa
Harapannya bila tiba masa aku nanti
Beginilah rezeki sedekah orang ramai

Ya Allah
Tempatkan baba dikalangan orang2 yang beriman

Masa aku susah
Baba la bagi duduk dirumah
Makan minum semua tersedia
Nak berniaga baba keluar modal utk grill
Beribu ringgit
Banyak sangat jasa baba pada aku
Syukur Alhamdulillah mempunyai ayah angkat semulia ini


No comments: