Saturday, October 8, 2016

Kecil Hati

Manusia ni
Ada tahap boleh sabar
Kecil hati berkali2
Tapi tetap 
Chill
Sabar

Sampai satu tahap
Kecil hati tu dah sampai x berhati
Ko plak nak panaskan lagi
Tahun baru tutup buku lama
Buka buku baru?

Tengok diri sendiri
Betul ke aku ni?
Apa aku dah buat?

Dulu masa aku susah
Dia sentiasa adakan?
Bila aku senang
Kenapa aku nak lupakan dia?

Ada x ko tanya soalan macam tu kat diri sendiri?
Sebelum ko nak judge orang yang selama ni sentiasa ada untuk kau
Ko muhasabah diri sendiri

Aku ni kecil hati berkali2
Ko selamba tempelak aku kat kedai mamak
Sampai orang sebelah menoleh pandang
Ko sesuka hati tinggi suara sound pasal dulu muda sekarang dah tua
Nak konplen pasal selera makan aku
Sampai orang meja belakang pandang aku
Kau rasa air muka aku kat mana?
Kau pijak sesuka hati kan

Kau x suka aku join kau keluar dengan keluarga xpe
At least kau bagitau xnak aku ada sama
Mungkin aku akan terasa tapi sekurang2nya aku akan sedar
Yang aku orang luar

Kau cakap nanti kau ajak
Tapi tiba2 aku tengok kau x ajak
Eh lupa
Dulu xde kereta lagi
Sekarang dah ada
Senang nak kemana2
X payah nak minta tolong aku
Ye la..
Kereta aku kancil
Kereta tua
Mana nak sama kereta kau yang mahal tu

Aku ingat kau xkan berubah
Tapi x sangka
Kesenangan Allah bagi kat kau
Aku terus kau lupa

Xpela
Aku redha
Semoga Allah memberi kau kebahagian hidup
Kesenangan hidup yang kekal selamanya
Supaya kau x payah jumpa aku dah

Sebab kau memang x perlukan aku lagi
Untuk minta tolong dengan pemilik kereta tua ni
Apa la standard dengan kereta mahal kau tu

1 juta percen ko berubah
Bahagia la kau dengan hidup baru kau
X payah kau nak berlagak suruh aku buka buku baru
Sebab aku memang x pernah ada buku lama atau baru dalam hidup
Aku hidup dalam semuanya terkini
Sebab aku hidup dalam realiti

No comments: