Friday, December 23, 2016

Indonesia

5 hari bercuti
17th Dec fly ke Jakarta
First day aku makan dekat A&W je sebab x selera tgk makanan dorg
Plus x berani makan sebarangan
Sebab perut aku sangat sensitif

18th naik train pagi ke Bandung
Sampai Bandung 1.35pm macam tu
Pak supir bawa pegi toko tiga, and ntah mana lagi
Aku x amik kisah sebab x minat shopping
Lunch dia bawa ke Restoran Belacan Bandung
Makanan Sunda
 Nak try sebab x pernah makan kat Malaysia


Langsung x sedap
Sup apa ntah tu manis
Ayam goreng pucat
Ntah la
X kena tekak
Aku n kakak makan x abis

Makan pak supir bawa makan kat Stone cafe plak 


Aku makan chicken cordon blue
Air tu honey lemon
Tapi rasa dia macam rasa ikan masin goreng
Banyak air mineral aku tambah
Rasa tetap pelik
So gelas tu memang penuh sampai aku balik

Malam tengah tido
Terjaga rasa perut x selesa
Muntah2
Terus sapu minyak angin satu badan
Cuba tido semula
Ubat xde nak makan

2nd night Pak supir bawa ke restoran makanan Padang
Sedap
Kena dengan selera
Malam siap dah rasa nak muntah
Tapi sebab dah siap2 beli ubat
Terus makan ubat, sapu minyak angin
Tidoooo

2nd day tu kitorg pegi Tangkuban Prahu, Farmhouse dengan Floating Market
Seriously bosan
Tangkuban Prahu je la aku suka sebab sejuk and dapat tengok kawasan gunung berapi
Supir bawa pegi rumah mode and kartika sari
Kira x sempat ke pekan baru dan cidabuyut ke apa nama tempat tu
Percutian yang membosankan dan pembaziran

Aku x suka cuti dalam mood x best
Stress dengan pemandu teksi yang menipu
Kitorg habis berjuta setiap sorg utk teksi sepanjang 5 hari tu
Haram betul orang indonesia ni
Menipu x abis2 duit orang

So aku rasa
Untuk ke Indonesia lagi
Aku kena fikir beratus kali
Walaupun baru tadi member ajak pegi Lombok

No comments: