Sunday, December 25, 2016

Paip

Ptg td
Nurin ntah mcm mana buka kepala paip
Sampai tercabut
So aku usaha utk tanggalkan
Baru ketuk nak pusing dah tercabut
Usaha keluarkan balance ekor yang tertinggal
Kepala paip besi ye
Maklum aje la susah macam mana nak pecah2 kan n keluarkan balance tu
Setengah jam usaha
Alhamdulillah berjaya jugak akhirnya

Malam pula
Tiba2 kepala paip luar plak tercabut masa aku buka
Aku tutup masa ganti kepala paip dalam blk air
Allah memancut kuat
Habis rumah aku n jiran
Jiran cina sebelah membantu
Dia memang sangat bagus dalam membantu aku
Alhamdulillah dikurniakan jiran yang baik
India depan rumah pun 2 orang dtg tlg
Ganti sementara je sebab dah malam
Mana ada stok
Kepala paip ganti tu pun dah rosak
So rumah aku xde air buat masa ni
Kena tunggu dbkl buka selasa nanti
Selasa tu baru report
Seminggu lepas tu la kot baru repair
Mana nak cekau air nak mandi masak soma
Allah...

No comments: